Opinia Nationala – interviu cu Cristina Stefana Radu – Antreprenor SMART

Antreprenori SMART – Cristina Stefana RADU

In cadrul Etapei a II-a a ProiectuluiAntreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes” in perioada martie-iunie 2019 au fost infiintate 34 de START-UP-uri, iar dupa semnarea Contractelor de Subventie au fost acordate primele transe de finantare.

Asociatia ”Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, Stiinta si Cultura”, in calitate de Beneficiar al Proiectului, POCU/82/3/7/, Cod SMIS: 104098, finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020, a finalizat conform Diagramei GANT, etapa de infiintare firme din cadrul subactivitatii SA 5.1 Infiintare firme, acordare subventii si monitorizarea implementarii planurilor de afaceri.

Toti castigatorii Competitiei Planurilor de Afaceri, care au indeplinit conditiile de eligibilitate au incheiat Contractele de Subventie au beneficiat de primele transe de finantare. Astfel in perioada martie-iunie 2019, in Regiunea Sud- Muntenia, au debutat in afaceri, cu activitati specifice domeniului ales, 34 START UP-uri beneficiare a ajutorului de minimis.

Ne propunem ca si prin intermediul ziarului Opinia Nationala sa prezentam Antreprenorii SMART si firmele infiintate in cadrul Proiectului.

Cristina Stefana Radu este unul din castigatorii Competitiei Planurilor de Afaceri, din cadrul Proiectului Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes”, care si-a urmat visul de a deveni antreprenor, infiintand firma Atelierul de hainute SRL– cu domeniul principal de activitate Fabricarea articolelor de imbracaminte pentru copii.

Doamna Radu ne-a povestit despre experianta dumneaei in cadrul Proiectului si despre antreprenoriat:

Ce este un antreprenor in viziunea dumneavoastra? Ce calitati considerati ca trebuie sa aiba?

Un antreprenor este o persoana foarte curajoasa, in primul rand, mai ales daca constientizeaza inca de la inceput ca antreprenoriatul presupune multe responsabilitati si sarcini. El trebuie sa stie (sau sa fie capabil sa invete in permanenta) sa administreze afacerea in sine, finantele, echipa, dar, in acelasi timp, pentru ca piata resurselor umane este foarte instabila, trebuie sa stie chiar el insusi sa mentina activitatea si posturile cheie. Ca si calitati… trebuie sa fie dinamic, responsabil, sa fie deschis sa se dezvolte continuu (lifelong learning), sa stie sa delege sarcini si sa fie un bun manager, nu doar al resurselor financiare, ci si al timpului.

In ce context ati auzit de Proiectul “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes” si cum considerati ca a fost experienta dumneavoastra in cadrul Proiectului? Vi s-a parut complicat sa aplicati pentru Competitia Planurilor de Afaceri desfasurata in cadrul Proiectului?

Am aflat cand un membru din familie a sunat sa intrebe daca cunosc administratorul de schema, dar cum nu stiam nimic, am citit pe internet, m-a convins prin continutul bun al informatiei transmise si apoi am trimis documentele de grup tinta. Experienta in general a fost buna, iar oamenii au fost si sunt implicati si dedicati. Nu a fost neaparat complicat, doar ca activitatile in sine presupun multe hartii, iar in era digitalizarii ar trebui reduse aceasta munca si risipa de resurse (timp si consumabile).

Ce v-a determinat sa deveniti antreprenor?

Pur si simplu consider ca exista doua tipuri de oameni: cei carora le place sa li se atribuie sarcini si sa le execute si cei carora le place sa gestioneze situatiile si sa delege sarcinile. Dupa 4 ani de experienta in campul muncii mi-am spus ca trebuie sa profit de oportunitatile oferite de liniile de finantare nerambursabile si sa incerc sa fac lucrurile asa cum imi doresc eu si cum consider ca e mai bine.

Ce v-a inspirat pentru ideea de afaceri, care sta la baza infiintarii firmei dumneavoastra?

Ca majoritatea antreprenorilor care incep un business intr-un domeniu care se adreseaza copiilor, cred ca inspiratia vine de la proprii copii… si de la cerera din piata si gandindu-ne la disponibilitatea parintilor de a cheltui mult mai mult cand e vorba de ceea ce au mai scump pe lume.

Ce inseamna pentru dumneavoastra succesul in afaceri?

Eu succesul mi-l calculez in timp, in primul rand. Astfel, daca business-ul trece de primii doi ani critici fara sa se indatoreze, iar din al treilea an genereaza si profit, atunci e un prim succes. Succes este si daca brand-ul creat devine popular rapid. Majoritatea afacerilor din ziua de azi se desfasoara sau se promoveaza in online, asa ca daca o poza de produs bine realizata, un site cu continut de calitate si un om priceput in spatele social media isi fac bine treaba, atunci produsele vor deveni rapid cunoscute si vandute. Daca mai punem si doua, trei persoane cu putere de influenta in randul oamenilor din mediul virtual, atunci tot ce iti mai trebuie este o echipa cu putere de munca ce poate tine pasul cu cererea si sa o satisfaca. Stiu, toate astea costa, chiar mult uneori, dar marketingul este esential.

Au existat probleme care v-au intarziat infiintarea firmei?

As putea spune ca demersurile premergatoare infiintarii firmei au fost fost mai greoaie, cum ar fi obtinerea unor avize ce tin de amplasarea containerelor care vor fi punct de lucru.

Aveti un model de antreprenor de succes care va inspira?

Nu ma inspira cineva anume, dar eu apreciez orice persoana care munceste pentru a-si vedea visul implinit.

Ce surse de invatare utilizati pentru dezvoltarea dumneavoastra personala?

Pana de curand au fost cursurile de lunga durata/studiile superioare. Acum ma dezvolt doar prin experienta proprie si invatand pas cu pas ceea ce imi este necesar sau imi place. In general, pun accent pe colaborarile sanatoase, unde exista si chimie, de acolo am cel mai mult de invatat.

Ce planuri de viitor aveti ca antreprenor? Cum vedeti afacerea dumneavoastra peste 2 ani?

Imi doresc foarte mult sa vad cum evolueaza ideile mele de business, iar eu voi depune toate eforturile necesare. Dar cel mai mult imi doresc sa merg pe strada si sa vad copii, care poarta produsele mele – hainute din materiale naturale si/sau organice. Daca o sa mai gasesc programe care consider ca ma avantajeaza, cu siguranta voi mai apela la scheme de minimis. Pentru 2020 doresc sa aplic la programul ”Internationalizare” si sa particip la un targ international de textile. Pana atunci voi participa la diferite evenimente/targuri pentru a deveni cat mai vizibila cu ceea ce fac.

Toate datele firmelor infiintate in cadrul Proiectului Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes” si anume: denumire firma, adresa sediu social, adresa punct de lucru, domeniu de activitate, adresa de e-mail, website vor fi disponibile pe Portalul Proiectului: http://portal.antreprenorismart.ro/start-up/subactivitatea-sa-5-1/. Aceste date vor fi permanent actualizate cu informatii noi despre acestea. Alte informatii importante si anunturi despre Proiect pot fi gasite pe website-ul: http://antreprenorismart.ro/.

Firmele infiintate prin Proiect si produsele/serviciile acestora vor fi sustinute si promovate pe piata locala si nationala in cadrul Evenimentelor de sustinere si promovare a START-UP-urilor in Regiunea Sud-Muntenia, ce vor fi organizate conform SA 7.2 Campanie de organizare de evenimente de sustinere si promovare intreprinderi.

Le dorim succes Antreprenorilor SMART in aceasta etapa importanta privind implementarea Planurilor de Afaceri!

Articol publicat in Opinia Nationala nr. 866/ 25 iunie 2019, pag.3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *